شعر های باران خورده

دفتر خاطرات من

پماد برای درمان زگیل تناسلی

انواع محلول و پماد برای درمان زگیل تناسلی

انواع محلول و پماد برای درمان زگیل تناسلی

یکی از شایع ترین بیماریهای آمیزشی زگیل تناسلی است که در سال های اخیر شیوع بسیار گسترده ای پیدا کرده است. این بیماری در اثر نوعی ویروس به نام HPV ایجاد می شود. با ورود ویروس به بدن ممکن است در برخی افراد زگیل هایی بر روی پوست ناحیه تناسلی ایجاد شود.

در صورت ابتلا به این ویروس هیچ راهکار درمانی قطعی برای از بین بردن این ویروسها وجود ندارد، تنها می توان با روشهای مختلف عوارض HPV یعنی زگیل های تناسلی را کنترل کرد. یکی از روشهای کنترل و درمان این زگیل ها استفاده از دارو است. که البته در مقایسه با روشهای دیگر درمان این بیماری مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. برخی از داروهای مناسب برای درمان زگیل تناسلی به این شرح است:

پماد برای درمان زگیل تناسلی

مهمترین انواع پماد برای درمان زگیل تناسلی به این شرح است :

پماد آلدرا

پماد آلدرا یا ایمی کیمود ۵% یکی از پمادهای کاربردی برای درمان این بیماری است. این کرم موضعی از طریق تقویت واکنش سیستم ایمنی بدن به   کمک می کند.

استفاده از این دارو بسیار ساده بوده و تنها کافی است زگیل های تناسلی را با یک لایه نازک از این پماد بپوشانید. لازم است تا محو شدن کامل پماد آن را بر روی پوست مالش دهید.۶ الی ۱۰ ساعت بعد می توانید این پماد را با آب گرم و مواد شوینده مناسب شستشو دهید.از آنجایی که این پماد ممکن است کاندوم ها و دیافراگم را تضعیف کند، بهتر است همزمان با مصرف این پماد از رابطه جنسی بپرهیزید. مهمترین عوارض شایع مصرف این پماد برای درمان زگیل تناسلی شامل تورم، خارش و سوزش، حساسیت پوست و پوسته پوسته شدن پوست است.

پودوفیلوکس

پودوفیلوکس به اشکال ژل و محلول ۵% در دسترس است. این دارو از فعال ترین مواد پودوفیلین تولید شده است. برای مصرف این دارو به شکل محلول باید با استفاده از پارچه ای پنبه ای زگیل را بپوشانید و برای مصرف آن به شکل ژل با استفاده از انگشتان ژل را بر روی زگیل ها پخش کنید. البته در برخی موارد پزشک ترجیح میدهد اولین مرتبه استفاده از دارو را خود انجام دهد. برای پیشگیری از حساسیت پوستی توصیه می شود، قبل از مصرف دارو پوست را کاملاً خشک نمایید.

استفاده از داروی پودوفیلوکس برای درمان ضایعات واژن، مجرای ادرار و زگیل مقعد توصیه نمی شود. نتایج تحقیقات ثابت کرده اند که میزان پاکسازی پودوفیلاکس و پودوفیلین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 فرمالدئید

 فرمالدئید یکی دیگر از داروهای شیمیایی برای درمان زگیل های تناسلی است. این دارو باید تنها بر روی زگیل ها استعمال شود و باید از تماس آن با دیگر نواحی پوست بپرهیزید. این دارو نیز همانند سایر داروهای زگیل تناسلی در دراز مدت تاثیر داشته و باید روزی یک الی دو مرتبه از آن استفاده نمود.

درمان زگیل تناسلی با محلول ها

برخی از داروهای زگیل تناسلی در اشکال دیگری مانند محلول، ژل یافت می شوند، که تاثیر سریع تر و قوی تر داشته و می توانند به سرعت زگیل ها را حل کنند. قبل از مصرف این دست از دارو ها با پزشک مشورت نمایید تا راهکار استفاده از این محلول را فراگیرید. برخی از این محلول ها توسط پزشک اعمال می شود. نکته مهم در این مورد این است که باید از تماس این محلول های قوی با پوست غیر آلوده اجتناب نمایید. مهمترین محلول های در دسترس برای درمان زگیل تناسلی به این شرح است:

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک داروی قوی با قدرت حل کنندگی بالایی است. برای مصرف اسید سالیسیلیک لازم است ناحیه مورد نظر را با استفاده از آب و صابون شسته و خشک کنید. سپس این محلول روزی دوبار بر روی زگیل ها اعمال کنید.

از تماس این محلول با نواحی مخاطی بدن مانند دهان، واژن، مقعد اجتناب نمایید. عوارض این دارو ممکن است شامل تحریک منطقه، سوزش، خارش و التهاب پوست باشد.

در صورتی که سابقه حساسیت به این دارو را داشته و یا نسبت به داروهای خانواده سالیسیلات ها (مثل آسپرین ، بروفن، ناپروکسن) حساسیت دارید، از مصرف این دارو اجتناب نمایید. همچنین بیماران دیابتی و قلبی و یا زنان باردار باید از مصرف این دارو اجتناب نمایند.

رزین پودوفیلین

محلول ۱۵ تا ۲۵ درصدی رزین پودوفیلین یکی از داروهای موثر در درمان زگیل تناسلی است. برای مصرف این دارو باید پس از شستن پوست اجازه دهید، به طور کامل خشک شود و سپس دارو را اعمال نمایید. تا احتمال حساسیت های پوستی به حداقل کاهش پیدا نماید.

همچنین لازم است بعد از ۴ ساعت از مصرف دارو آن را به طور کامل با آب و صابون بشویید، تا عوارض دارو و واکنش های حساسیتی به حداقل کاهش پیدا کند. از مصرف بیش از ۰٫۵ میلی لیتر از این دارو اجتناب نمایید. همچنین از مصرف آن بر روی نواحی مخاطی بدن نظیر واژن، مقعد و … بپرهیزید، زیرا مصرف آن در نواحی متصل به ستون فقرات ممکن است تغییر پلاکتی را به دنبال داشته باشد.

 

اسید تری کلرواستیک

داروی اسید تری کلرواستیک ۶۰ الی ۹۰ درصدی اغلب در درمان زگیل های مرطوب و کوچک کارایی دارد. از  اسید تری کلروائوستیک می توان برای درمان زگیل های مقعدی و واژن نیز استفاده نمود.

برای مصرف می توانید حجم  کمی از این دارو را بر روی پوست استعمال نمایید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود. از مصرف آن بر روی نواحی غیر آلوده پوست اجتناب نمایید.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

علائم سرطان مثانه کدامند؟

 علائم سرطان مثانه کدامندبه گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مثانه، یک عضو توخالی در لگن است آن در پشت استخوان شرمگاهی لگن قرار دارد اما زمانی که پر از ادرار است آن می تواند به قسمت پایین شکم گسترش یابد عملکرد اصلی آن ذخیره ادراری است که از کلیه از طریق ساختارهای لوله مانند به نام حالب ( حالب از هر دو کلیه به مثانه باز می شود) به مثانه تخلیه می شود در مردان، غده پروستات در مجاورت پایه مثانه که در آن مجرای ادرار به مثانه می پیوندد واقع شده است.
 
حجم طبیعی مثانه پر حدود 400 تا 600 میلی لیتر یا حدود 2 فنجان است سرطان مثانه رشد سلول های غیر طبیعی یا سرطانی در پوشش داخلی دیواره مثانه است سرطان مثانه معمولاً افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد هر چند می تواند در هر سنی رخ دهد بیشتر سرطان های مثانه در مراحل اولیه تشخیص داده می شود زمانی که تومور به خارج از مثانه گسترش نیافته و درمان ها موفق هستند اکثریت بزرگی از سرطان های مثانه در مراحل اولیه تشخیص داده می شود در حالی که سرطان مثانه بسیار قابل درمان است با این حال، حتی درمان سرطان مثانه در مراحل اولیه احتمال عود دارد به همین دلیل، نجات یافتگان از سرطان مثانه اغلب برای سال ها بعد از درمان نیاز به پیگیری برای پیشگیری از عود سرطان مثانه دارند.
ادامه در اینجا 
+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

عمل جراحی کیست مویی

روش های عمل جراحی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

بیماری کیست مویی که با نام سینوس پیلونیدال نیز شناخته می شود. از انواع بیماری های ناحیه مقعدی است. کیست مویی به شکل ناحیه ای متورم و ملتهب و یا همانند یک جوش بر روی پوست پایین کمر در نواحی مابین دو کفل ظاهر می شود. این کیست حاوی مو در اثر برگشت مو به داخل پوست ایجاد می شود. کیست مویی ممکن است با آبسه های مکرر مقعدی همراه شود.

بیماری کیست مویی علائم آزار دهنده ای داشته و باید سریعا مورد درمان قرار گیرد، زیرا که احتمال بروز عوارض مختلف نیز وجود دارد. از آنجایی که این بیماری با استفاده از روشهای خانگی قابل درمان نیست، تنها روشهای تهاجمی برای درمان آن توصیه می شود. یکی از روشهای موثر درمان بیماری کیست مویی، جراحی است که در ادامه به تشریح بیشتر آن می پردازیم :

جراحی کیست مویی

جراحی کیست مویی شامل استفاده از تیغ جراحی برای از بین بردن ناحیه عفونی و یا همان کیست است. در این روش که طی بیهوشی  و یا بیحسی موضعی انجام می شود. کیست به طور کامل تخلیه می شود.

احتمال درمان قطعی با استفاده از جراحی بالا است زیرا نواحی آلوده به طور کامل حذف می شوند. احتمال عفونت و عود مجدد بیماری وجود نخواهد داشت. این جراحی به دو روش زیر انجام می شود:

جراحی باز کیست مویی

در این روش جراحی کیست مویی، کیست و قسمتی از اطراف آن به طور کامل تخلیه میشود. پس از تخلیه کیست بخیه زده نمی شود و باز رها می شود. این حفره باز رها شده و از  داخل شروع به ترمیم می نماید. اندازه این حفره بسته به کیست متفاوت است و می تواند حتی اندازه یک پرتقال باشد. پس از عمل تا حدود یک هفته ترشحاتی از کیست خارج می شود. و این امر نیاز به تعویض روزانه پانسمان دارد.

در این عمل نواحی آلوده به طور کامل حذف می شود، در نتیجه شانسی برای عفونت وجود ندارد، اما چون زخم باز است احتمال عفونی شدن آن بالا است و مراقبتهای بیشتری را می طلبد.

جراحی بسته کیست مویی

در این روش جراحی کیست مویی محل ایجاد کیست همانند یک بیضی برش داده شده و تخلجراحی کیست مویییه می شود و پس از آن کیست بخیه می شود. احتمال عود و عفونت با این روش بسیار بیشتر است. اما می توان به جهت کاهش شانس جراحی کیست مویی بیماری قبل از انجام جراحی از آنتی بیوتیک استفاده نمود.

جراحی پلاستیک

روش دیگر جراحی کیست مویی، جراحی پلاستیک است. این روش جراحی تنها در مورد کیست های پیچیده و پیشرفته کاربرد دارد. در این روش پس از تخلیه کیست، با کمک جراحی پلاستیک و روشهای ترمیمی با تزریق فلپ ناحیه جراحی شده به طور کامل بسته می شود. معمولاً با این جراحی بیمار مدت زمان بیشتری را در بیمارستان بستری می شود ولی احتمال عود مجدد این روش کمتر از سایرین است.

ممکن است برخی پزشکان در مواردی اورژانسی و حاد برای درمان کیست مویی اقدام به تخلیه آن کرده به این ترتیب محل کیست یا آبسه را از وسط برش دهند. در این روش این احتمال وجود دارد که کیست به طور کامل تخلیه نشود و مجدداً عود نماید. پس انجام آن توصیه نمی شود.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

درمان قطعی شقاق مقعدی

درمان بیماری های نشیمنگاه با لیزر
شقاق مقعدی یا فیشر آنال، که شاید با نام شقاق مقعدی این بیماری را بشناسید. بسیار دردناک و آزاردهنده که همیشه هم با بیماری بواسیر اشتباه گرفته می شود. البته علایم و نشانه ها تا حدی مشابه هم هستند و هر دوی این بیماری ها جزء بیماری های مقعدی طبقه بندی می شوند ولی این بیماری مسئله ای کاملا جدا از بواسیر است.

سکوت و خجالت افراد همیشه قضیه را بدتر هم می کند. از آنجایی که چنین بیماری هایی ارتباط مستقیم با نوع سبک زندگی افراد دارد مثل تغذیه، کم تحرکی و مشاغل پشت میز نشینی حدس زده می شود که شمار مبتلایان زیاد باشد با این وجود همه ی ما چنین بیماری هایی را پنهان می کنیم. شاید ترس از درمان های سخت باشد شاید هم خجالت از اینکه کسی به مشکل ما پی ببرد. پس شاید بهتر باشد کمی بیشتر درباره این بیماری بدانیم تا راحت تر بتوانیم به حل کردن مشکل بچردازیم.

آیا مشکل من واقعا شقاق (فیشر) است؟

وقتی به صحبت های مراجعین کلینیک مان گوش می کنیم متوجه می شویم تصور آنها چنین است که این عارضه یا بیماری هایی از این قبیل فقط برای پدربزرگ ها و مادربزرگ هاست و آنها هرگز تصور چنین وضعیتی را نمی کرده اند. اینجا بود متوجه شدیم آنها شناخت کافی از مشکل خود نداشته اند و نمی دانستند دقیقا چه اتفاقی در بدن آنها رخ داده است.

درمان قطعی شقاق (فیشر) با لیزر

شقاق هیچ ربطی به زن و مرد بودن شما ندارد. مقعد شما ناحیه ای بسیار حساس است که از بافت های گوناگونی تشکیل شده است. برخی عوامل مانند یبوست باعث می شود که هنگام دفع مدفوع، فشار شدیدی به پوست ، غشا و دیواره های اطراف کانال مقعد وارد شود. ترک و پارگی هایی که در بافت مخاطی شکل ناحیه ی مقعد ایجاد می شود، شقاق نام دارد. کلا واژه ی شقاق به معنای ترک و شکاف های پوستی است.

شقاق نه به سن و سال شما ربطی دارد و نه موقعیت اجتماعی و اقتصادی شما را می شناسد.

با چه علائمی بیماری شقاق (فیشر) را تشخیص دهم؟

اگر درد و سوزش مقعد عذاب تان می دهد شقاق را به عنوان یکی از موارد احتمالی علت آن در نظر بگیرید. بسته به اینکه غشای کدام قسمت از کانال مقعد شما دچار از هم گسیختگی شده است علائم و نشانه های زیرمی تواند وجود داشته باشد :

  • درد مداوم و نسبتا زیاد در مقعد
  • درد به دنبال دفع مدفوع
  • خونریزی از مقعد ( خون به دنبال دفع مدفوع چکه می کند یا بر روی مدفوع آغشته شده یا بر روی دستمال توالت مشاهده می شود )
  • احساس سوزش و خارش در مقعد
  • سرخ شدن و ملتهب شدن مقعد
  • مشاهده ی ترک هایی ریز در غشای کانال مقعد
  • وجود زائده ای مشخص بر روی پوست اطراف کانال مقعد

البته چنین نشانه هایی در بواسیر هم مشاهده می شوند. به همین دلیل نمی توان صرف مشاهده ی چنین علائمی گفت شقاق به سراغ شما آمده پس بهتر است تشخیص قطعی را به تیم پزشکی کلینیک ما واگذار کنید.

خجالت را هم  کنار بگذارید. چنین وضعیتی را نمی توان به حال خود رها کرد زیرا فقط یک نتیجه در بر دارد و بس : وخیم تر شدن اوضاع و سخت تر شدن درمان.

درمان بیماری شقاق مقعدی (فیشر) به روش خانگی چقدر اثربخش است؟

اگر این عارضه در شما در حد یک ترک بسیار ریز باشد و بسیاری از علایم آن را هم مشاهده نکنید و همه چیز در حد یک سوزش مختصر باشد می توان با کمک درمان خانگی که بهترین گزینه ی آن جلوگیری و درمان یبوست است تا حد زیادی مشکل را برطرف کرد اما شقاق هایی که دارای علایم شدید تری هستند قطعا به چنین درمانی پاسخ کافی نخواهند داد. هنگامی که شکاف و ترک پوستی ناشی از آن، عمقی تر می شود یعنی شما به درمان و مراقبت های پزشکی نیاز دارید.

درمان قطعی بیماری شقاق مقعدی (فیشر) من چگونه آغاز می شود؟

شاید فکر کنید درمان قطعی این بیماری نیاز به تیغ و عمل جراحی دارد ولی قضیه ساده تر است. امروزه تکنیک درمانی نوین و بسیار اثربخشی تحت عنوان لیزردرمانی به وجود آمده است که در کمتر از ۱ ساعت بیماری شما را برای همیشه درمان می کند.

در روش لیزر درمانی کانال مقعدی شما کمی شل می شود و با کمک اشعه ی لیزر زخم و ترک ناشی از آن ترمیم می گردد. شاید بپرسید بهترین پزشک و کلینیک  در این زمینه کجاست؟ این همان روشی است که در کلینیک مان برای درمان شقاق انتخاب کرده ایم. تجهیزات فوق مدرن لیزر در کنار تیم پزشکی متخصص و حرفه ای.

موفقیت بالای این روش برای درمان شقاق در کنار رضایتمندی فوق العاده ی بیماران کلینیک ما ، ثابت کرد لیزردرمانی به مراتب مناسب تر و ایمن تر از عمل جراحی است. زیرا :

مزایای درمان قطعی شقاق مقعدی (فیشر) با لیزر

  • بدون درد است.
  • بدون خونریزی است.
  • بدون بستری  و در یک جلسه انجام می شود.
  • بدون بخیه و پانسمان است.
  • بدون بیهوشی است.
  • بدون عوارض ناشی از عمل جراحی مثل بی اختیاری در دفع مدفوع است.
  • بدون بازگشت مجدد شقاق است.
  • هزینه ای بسیار کمتر از جراحی در بیمارستان دارد.

در ضمن اینکه قدرت لیزردرمانی به حدی است که می تواند درجات شدید این بیماری را هم برطرف کند.

اگر سوالات بیشتری دارید یا می خواهید وقت ویزیت و مشاوره بگیرید می توانید با کلینیک ما در تماس باشید. همکاران ما صمیمانه پاسخگوی شما خواهند بود.

منبع :

درمان قطعی شقاق مقعدی (فیشر) با لیزر در یک جلسه بدون درد و خونریزی

 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

شقاق در بارداری

علت شقاق در بارداری و روش های درمان خانگی، دارویی، جراحی و لیزر درمانی

شقاق با فیشر شیوع گسترده ای به خصوص در میان زنان باردار دارد. این بیماری در اثر ایجاد زخم طولی و باریک در  زیر مخاط مقعد و پوست آن ایجاد می شود. شقاق اگر خیلی زود مورد توجه و درمان قرار گیرد، بهبود خواهد یافت. به عبارتی می توان گفت کشش دیواره مقعد موجب بروز این زخم شده که در صورت عدم درمان این زخم گسترش پیدا کرده و عمیق تر می شود. در نتیجه شقاق تا عضله مقعد امتداد می یابد.

شقاق در بارداری از بیماری های شایعی است که اغلب مادران باردار در این دوره از زندگی خود به آن دچار می شوند. در واقع می توان گفت شرایط زندگی مادر باردار و نیز وضعیت بدنی او زمینه را برای بروز این مشکل فراهم می کند. در ادامه به بررسی علت ها و درمان بیماری شقاق در بارداری می پردازیم :

نشانه های شقاق در بارداری

مهمترین نشانه ها شقاق در بارداری به این شرح است:

  • درد مقعد
  • سوزش
  • خارش
  • خونریزی به رنگ قرمز روشن
  • بروز ترک طولی در دیواره مقعد

علت شقاق در بارداری

شقاق در بارداری می تواند ناشی از عوامل متعددی ایجاد شود که مهمترین آن تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی مادر است. در این قسمت به بررسی مهمترین علت های شقاق در بارداری می پردازیم :

  • بی تحرکی مادر : بسیاری از مادران باردار گمان می کنند استراحت طولانی مدت لازمه باردار است. در صورتی که این امر موجب میشود، روده ها تحرک کمتری داشته باشند و زمینه برای بروز یبوست که مهمترین عامل شقاق است، فراهم شود.
  • رژیم غذایی : برخی از  زنان باردار در دوره هایی از بارداری دچار ویار می شوند و همین امر مقدار خوراکی و وعده های غذایی آنان را کاهش می دهد. در نتیجه مادر باردار دچار یبوست شده و به دنبال آن شانس بروز شقاق افزایش می یابد.
  • کم آبی بدن : بی توجهی به مقدار آب مصرفی در طول روز موجب می شود، مدفوع سفت شده و دفع آن مشکل می شود، در نتیجه مقعد دچار آسیب شده و شقاق ایجاد می شود.
  • هورمون های بارداری : در این دوران بدن مادر شروع به ترشح مقدار زیادی هورمون می کند. در نتیجه ترشح این هورمون ها، یبوست ایجاد شده و شقاق در بارداری نیز به دنبال آن ظاهر می شود.
  • بزرگ شدن شکم و رحم : افزایش وزن ناشی از بزرگ شدن رحم می تواند احتمال بروز شقاق را افزایش دهد.

درمان شقاق در بارداری

شقاق از جمله بیماری هایی است که اگر به موقع مورد توجه و درمان قرار گیرد. می تواند رفع شده ولی در صورت عدم درمان به موقع، تشدید شده و گاهی زخم آن عمیق تر می شود. که در این صورت درمان آن نیز مشکل تر خواهد بود. برخی از راهکارهای درمان شقاق در بارداری به این شرح است:

درمان خانگی شقاق در بارداری

درمان خانگی شقاق در بارداری

  • مصرف فیبر : مصرف فیبر در برطرف نمودن یبوست موثر است، فیبر با تجمع در روده ها موجب می شود، حجم مدفوع افزایش یابد و از یبوست و آسیب به دیواره مقعد جلوگیری به عمل آید. از خوراکی های سرشار از فیبر می توانیم به آووکادو، گلابی، خانواده بری ها، نارگیل، انجیر، نخود فرنگی، شلغم، لوبیا، نخود و …. اشاره کنیم.
  • آب کافی : آب یکی از عناصر حیاتی برای بدن است، مصرف حداقل ۸ لیوان آب در طول روز به همه افراد توصیه می شود. آب از طریق نرم نمودن مدفوع به درمان یبوست کمک می کند.
  • ورزش و تحرک : انجام ورزش های سبک در طول بارداری می تواند به درمان یبوست کمک نماید. زیرا ورزش موجب می شود، حرکات روده بیشتر شده و یبوست درمان شود. انجام حداقل ۳۰ دقیقه ورزش های سبک به درمان شقاق در بارداری کمک می کند.
  • جلوگیری از اضافه وزن بیش از اندازه : برای درمان شقاق می توانید به جای مصرف مقدار زیادی غذا، وعده هایی غذایی را مقوی و کمتر کنید، زیرا اضافه وزن می تواند این بیماری را تشدید نماید.
  • حمام سیتز : این روش شامل قرار دادن ناحیه لگن و کفل در آب نسبتاً گرم برای حداقل ۲۰ دقیقه است. این روش درمان موجب ضدعفونی شدن زخم شده و به بهبود حرکات روده ای کمک می کند. این روش در بهبود التهاب و درد بیماری موثر است و باید حداقل دو بار در روز تکرار شود.
  • کمپرس سرد : قرار دادن کمپرس سرد بر روی ناحیه آسیب دیده موجب می شود درد بیمار به سرغت برطرف شود. برای استفاده از کمپرس سرد می بایست باید یخ را پس قرار دادن در کیسه پلاستیکی در حوله بپیچید و بر روی زخم شقاق قرار داد.

درمان دارویی شقاق در بارداری

درمان دارویی شقاق شامل استفاده از پمادها و دارویی است که می توانند علائم بیماری را بهبود بخشند و به درمان عارضه نیز کمک کنند. اما مصرف اغلب این دارو ها برای مادران باردار ممنوع است. پس لازم است حتماً قبل از مصرف پماد ها با پزشک مشورت نمایید. برخی از پمادهایی که برای درمان شقاق توصیه می شود، عبارتند از :

  • آنتی فیشر
  • پماد گلیسیرین تری نیترات
  • پماد مسدود کننده کانال کلسیم 
  • لیدوکائین

درمان جراحی شقاق در بارداری

جراحی شقاق مقعدی به جز موارد حاد توصیه نمی شود، زیرا جراحی برای مادر باردار ممنوع است، اغلب درمان جراحی به دوره به از زایمان موکول می شود. جراحی شقاق شامل حذف نمودن بخشی از عضله اسفنکتر برای کاهش فشار وارده بر آن است. اما این درمان همراه با عوارضی از جمله بی اختیاری است.

درمان شقاق در بارداری با لیزر

درمان شقاق در بارداری با لیزر روشی کم خطرتر در مقایسه با جراحی است. در لیزر درمانی با استفاده از اشعه مادون قرمز برش انجام می شود و بیمار درد و خونریزی کمتری را تجربه می کند. درمان شقاق با لیزر موجب می شود، هیچ از عوارض جراحی مانند بی اختیاری ایجاد نشود.

اغلب موارد شقاق در بارداری بعد از زایمان برطرف می شوند، اما در صورت عدم درمان باید هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام نمایید.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

درمان سریع و فوری درد بواسیر یا هموروئید

درمان سریع و فوری درد بواسیر یا هموروئید

در حالت کلی می توان گفت روش سریع و فوری برای درمان این عارضه وجود ندارد، خود این بیماری به مرور زمان و در آسیب های مختلف ایجاد شده است. بهترین راهکار برای درمان سریع درد بواسیر این است که ضمن درمان های پزشکی و موثر به طور کامل با این بیماری آشنا شوید و عامل ایجاد آن را نیز بشناسید. همچنین توصیه ما این است که اگر قصد درمان سریع دارید، قبل از هر اقدام خانگی با پزشک متخصص مشورت نمایید. زیرا هر مقدار فرآیند درمان را با روشهای خانگی به تعویق اندازید، درمان دیر تر و سخت تر انجام خواهد شد. در ادامه راهکارهایی را برای کاهش درد حاصل از این بیماری درمان سریع بیماری معرفی می کنیم:

درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید

بیماری بواسیر یا هموروئید در اثر تورم عروق در این ناحیه ایجاد می شود، و  یکی از مشکلات اساسی در مورد بیماری بواسیر پیدا کردن راه حلی برای درمان درد است، زیرا این عارضه به علت قرار گرفتن در ناحیه ای مملو از اعصاب درد بسیار زیادی را به همراه دارد. برخی از مهمترین راهکار ها برای کاهش درد بواسیر به این شرح است :

  • استفاده از حمام سیتز : حمام نشیمن یکی از راهکارهای درمان فوری درد بواسیر است، نشستن در لگن آب گرم به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به بهبود گردش خون و کاهش درد کمک می کند.
  • کمپرس یخ : استفاده از یخ می تواند به سرعت در کاهش درد حاصل از این بیماری موثر باشد.
  • پماد لیدوکائین : استفاده از بی حس کننده های موضعی مانند پماد لیدوکائین موجب می شود، در کنار درمان هموروئید، درد آن نیز به سرعت کاهش پیدا نماید.
  • پماد آنتی هموروئید : این پماد میتواند بواسیر را در برخی از مراحل درمان نماید ضمن آنکه حاوی ترکیباتی است که می تواند به  درمان فوری درد بواسیر بیانجامد.
  • مصرف قرص مسکن : مصرف داروهای مسکن می تواند تا حد قابل توجهی در کاهش درد موثر باشند.

توجه داشته باشید، روشهای ذکر شده تنها در درمان فوری درد بواسیر موثر هستند و باید به صورت کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این روش ها نمی توانند روشی قطعی برای از بین بردن بیماری باشند، بلکه برای درمان هموروئید لازم است با پزشک متخصص مشورت نمایید.

روش های درمان سریع بواسیر یا هموروئید

درمان سریع بواسیر

درمان های سریع بواسیر شامل روش ها پزشکی موثری است که به صورت سرپایی انجام می گیرد. این روش ها عبارتند از :

  • درمان با رابربند : این روش درمان هموروئید شامل بستن کش لاستیکی به دور هموروئید برای قطع جریان خونرسانی و از بین رفتن بافت است. این درمان ممکن است درمان قطعی نباشد ضمن آنکه درد بسیار زیادی را به بیمار تحمیل می کند.
  • بوتاکس : تزریق سم بوتولینوم می تواند درمان سریع درد بواسیر باشد و به درمان نیز کمک نماید. اما این روش اغلب بعد از درمان هموروئیدکتومی (عمل جراحی هموروئید) کاربرد دارد.
  • لیزر : استفاده از اشعه برای درمان بواسیر روشی قطعی و کلی برای درمان این بیماری است که می تواند به سرعت در کمتر از یک ساعت و بدون عوارضی مانند درد و خونریزی بیماری شما را درمان نماید.  لیزر بهترین روش درمان سریع و سرپایی بیماری هموروئید یا بواسیر است.
+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha